تغییر عجیب اعضای شعب اخذ رای در استان در دور دوم انتخابات/ در «کهگیلویه» و «دیشموک» تغییرات معناداری صورت گرفت

اکنون خبر می رسد همان افرادی که برای دور اول به عنوان اعضای شعب اخذ رای گیری حضور داشتند به صورت معناداری تغییر کرده اند.

تغییر عجیب اعضای شعب اخذ رای در استان در دور دوم انتخابات/ در «کهگیلویه» و «دیشموک» تغییرات معناداری صورت گرفت

افتونیوز - در حالی روز جمعه ۱۵ تیرماه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برگزار می شود که اعضای شعب اخذ رای در استان به صورت عجیب و معناداری تغییر کرده اند.

به گزارش افتونیوز، پیش از انتخابات دور اول ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی و ستاد پزشکیان در استان نسبت به یک طرفه بودن اعضای هیئت اجرایی این انتخابات اعتراضهایی داشتند و نسبت به این موضوع نیز مصاحبه هایی را در رسانه ها عنوان کرده بودند اما استاندار گفته بود به دلیل کمبود وقت امکان تغییر هیئت اجرایی وجود ندارد.

به هر صورت انتخابات برگزار و پزشکیان و جلیلی به دور دوم راه یافتند. 

اکنون خبر می رسد همان افرادی که برای دور اول به عنوان اعضای شعب اخذ رای گیری حضور داشتند به صورت معناداری تغییر کرده اند.

مثلا در کهگیلویه حدود ۵۲ نفر که عمدتا نمایندگان فرماندار و رئیس صندوقهای اخذ رای بودند تغییر کرده اند و به کلی حذف شده اند.( حدود ۶۰ درصد صندوقها) در برخی از صندوقها که ارا پزشکیان بالاتر بوده نیز افراد به صورت معناداری تغییر داده شدند و یا جابجا شده اند. این تغییر در بخش دیشموک شدیدتر بوده است. دیشموک در دور اول با درصد بالایی به پزشکیان رای داده بودند. در دیشموک نیز افراد در صندوقهایی که پزشکیان آرا بالاتری داشت یا به کلی حذف شده اند و یا جابجا شده اند.

همچنین در شهرستان دنا نیز این تغییر افراد صورت گرفته است. در بخش پاتاوه بسیاری از نیروها نیز تغییر کرده اند و به کلی حذف شده اند. 

در بویراحمد نیز این موراد به صورت موردی گزارش شده است که برخی از نیروها از شعب اخذ رای حذف شده اند و جایگزین انها در این فرصت محدود تعیین شده است.

وضعیت چنان عحیب بوده که برای برخی افراد که در دور اول روی صندوقها نبودند و جایگزین دیگر نفرات شده اند به صورت فوق العاده در روز پنجشنبه ۱۴ تیر در نوبت صبح کلاس توجیهی برای انها برگزار شده است.

دور اول برگزاری انتخابات در شهرستان باشت آمار ماخوذه و رای جلیلی به حدی عجیب و غیرقابل باور بود که شورای نگهبان نسبت به آن واکنش نشان داد و 40 ناظر ویژه را برای دور دوم در این شهرستان تعیین کرد. همچنین اختیارات فرماندار باشت برای برگزاری انتخابات دور دوم از وی گرفته و مدیرکل امنیتی مامور برگزاری دور دوم انتخابات در باشت شد.

آیت الله ملک حسینی در سخنانی که روز گذشته در فضای مجازی استان وایرال شده بود نسبت به سلامت انتخابات به مسئولان برگزاری و به ویژه استاندار هشدار داده بود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 حامی پزشکیان 1403/4/14 18:11:33

    سلامت و صیانت از آرای مردم در خطر است

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها